"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A szellemtudomány mint a társadalomfejlődés fő impulzusainak megismerése

17 előadás, 1920. aug. 6. – szept. 11., Dornach, és szept. 17–18., Berlin

Rudolf Steiner, 1920 (GA 199)

TARTALOM:
Az ember tizenkét érzékszerve és ezek kapcsolata az imaginációval, inspirációval és intuícióval. Beavatástudomány és szabadságimpulzus. A szellemi megismerés mint a társadalom megismerésének alapja. Különbségek a népek lelki adottságaiban. Az örökérvényű a hegeli logikában és ennek ellenképe a marxizmusban. A társadalom újjáalakítása az ember lényének megfelelően. A szellemi világ kiiktatása az emberi kultúra fejlődéséből. Az antropozófia társadalmi feladatai. Preegzisztencia (születés előtti lét) és posztegzisztencia (halál utáni lét).


FEJEZETEK:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.

Kapcsolat   |    Adatkezelés   |    Impresszum