"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A pedagógia és a didaktika megújítása az antropozófia által

„Bázeli tanfolyam”

14 előadás, 1920. ápr. 20. – máj. 11., Basel

Rudolf Steiner, 1920 (GA 301)

TARTALOM:
A Stuttgartban 1919-ben megalapított Szabad Waldorf Iskola pedagógiai alapelveinek ismertetése a nyilvános iskolák tanárai számára. – Antropozófia és modern pedagógia. Az emberi lény hármas tagoltsága. Az ember megismerése mint a pedagógia alapja. A nevelő mint a jövőbeli emberi lélektartalmak kiformálója. Euritmia-, zene-, rajz- és nyelvtanítás. A nevelés mint a tanárképzés problémája. Állat- és növénytan oktatása 9 éves kortól 12 éves korig. Dialektus és irodalmi nyelv. Szintézis és analízis az emberlényben és a nevelésben. A ritmikus elem a nevelésben. Történelem- és földrajztanítás. A gyermekek játszása.


FEJEZETEK:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Kapcsolat   |    Adatkezelés   |    Impresszum