"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció

Rudolf Steiner szeminárium

AZ ÉLETÚT ALKÍMIÁJA

Hogyan emlékezhetünk a múltra, hogy felkészüljünk az ismeretlen jövőre?
Hogyan alakíthatjuk át tapasztalatainkat folyamatos lélekjelenlétté?
Hogyan készülhetünk fel a kiszámíthatatlanra?
Hogyan lehetünk teremtőek a jövő számára?
Hogyan teremthetjük a jövőt?

Mik voltak életünk fordulópontjai? Készen álltunk ezekre vagy sem? Hogyan ismertük fel őket és visszanézve rájuk most, észrevesszük-e, hogy mi készített fel bennünket ezekre a fordulópontokra? Milyen „figyelmeztetések” jelentek meg, függetlenül attól, hogy felismertük-e őket időben, vagy sem?

„Tanulni a múltból” nem azt jelenti, hogy igyekszünk ismétlődő hibáinkat elkerülni, hiszen újra és újra elkövetjük őket úgyis, mert benne élnek legmélyebb hajlamainkban. Sokszor el kell követnünk ugyanazokat a hibákat, hogy megtanuljuk az alapvető leckéket, melyeket magunk számára készítettünk elő.

Lehet-e a „múltból való tanulás” egy folyamatos feldolgozás és átalakítása mindannak a jelenlétévé, akivé eddig váltunk, annak érdekében, hogy készen álljunk az ismeretlen jövőre?
Nem csak régi, jól ismert hibáinkat próbáljuk elkerülni, de készen állunk a meglepetésekre is! Ekkor jól ismert hibáinkat is egyre ritkábban követjük el.

Wolfram von Eschenbach Parzival-jának 3. és 9. könyve és Rudolf Steiner A szabadság filozófiájá-nak 3. és 9. fejezete embert próbáló ellentmondásokat mutat fel számunkra a sorsunk felelősségének felvállalásáért folytatott igyekezetünkben. És a legfontosabb az, hogy milyen közösségi létben, valóságban jelenik meg ez az egyéni munka.

A bolygó minőségek és sorrendjeik, valamint az emberiség-fejlődés főbb korszakainak vizsgálata adja majd általános, ősképi hátterét egyéni életrajzi munkánknak. E munka középpontját jelenti, hogy megnevezzük és megerősítjük azt a képességünket, hogy átalakítón és alkotón éljünk a világban, a társadalomban, munkánkban, kapcsolatainkban és belső életünkben - amelyeket mind egyre erősebben fenyegetnek minket próbára tevő, romboló erők.
További információk: www.steinerseminar.hu

Kapcsolat   |    Adatkezelés   |    Impresszum