Leírás
Szerző:Spence, Michael
Puha kötés, ragasztott,208 oldal
társadalmi hármas tagozódás, pénz és a Waldorf-iskola
A jelenkor emberisége óriási eredményeket ért el a külvilág megfigyelésében és az élettelen természet folyamatainak, törvényeinek kutatásában és azok alkalmazásában.
A napjainkban tapasztalható számos súlyos válságtünet azonban arra figyelmeztet, hogy egyre inkább meg kellene ismernünk magunkat is, a közöttünk zajló folyamatok természetét. Az élet természetét kutatva új módokat kell találnunk, ha a problémák valódi megoldására törekszünk.
A társadalom hármas természetének felismerése az első lépés lehet ebben az irányban. A következő pedig, hogy ennek a hármas természetnek megfelelő társadalmi formációkat, szervezeteket alakítunk ki, vagy meglévő szervezeteinket e felismerés alapján alakítjuk tovább.
A Waldorf-iskola mozgalom születésének pillanatától össze van kötve a hármas tagozódás megvalósulásáért indított kezdeményezéssel. Ezért merül fel újra és újra a kérdés, az igény és a vita a Waldorf-intézményekben arról, hogy lehet-e, hogy hogyan lehet, és hogy időszerű-e egyáltalán az iskolákban a hármas tagozódás irányába lépéseket tenni?
Michael Spence könyve segíthet tisztázni ezeket a kérdéseket, segíthet rátekinteni saját viszonyainkra és feltárni azokat az akadályokat, melyeket mi magunk gördítünk magunk elé. A többi rajtunk múlik…
Michael Spence 27 éven keresztül vett részt közvetlenül az angliai Emerson College fejlesztésében, a pénzügyek, az adminisztráció és az építkezések egyik felelőseként. Rudolf Steiner műveinek tanulmányozása alapján ez idő alatt figyelte meg és alkalmazta a szociális élet hármas tagozódásának törvényeit. Tanulócsoportokat vezetett, tanított az Emerson College-ban és sokfelé tartott előadásokat szerte Észak-Amerikában.